lørdag 30. april 2016

Litt av hvert som kommer meg forbi i hverdagen

2016

Litt av hvert som streifer mitt lille hodet i dag!
                  
   
Jeg vet ikke helt hvorfor jeg begynner et nytt innlegg med en gammel, slitt dør. 
Det har sikkert en grunn, som jeg ikke selv enda er helt klar over. 
Kanskje fordi 2015 er over og 2016 er godt i gang?
Er det noe gammelt en vil fortrenge?
Føler en seg som en gammel, lukket dør?
Er sikker på at det er mange der ute som sitter med rare, underlige og komiske tanker som en ikke helt har svar på.
Tanker som bare flyr gjennom hodet. De er der bare for å være der.
Er jeg i opprørs-situasjon i år, siden jeg i februar lot det lange håret møte saksa og en hendig, lett kort frisyre fikk overta? 

          profilbildet ditt            
 
Kort og luftig sveis er i allefall veldig greit å ha, på mange måter.      
Spesielt etter å ha passert 50. syns de fleste virker yngre med kort hår. 
Langt hår, får modne kvinner til å virke gamle. Ansiktstrekkene blir hardere.
Mørke hårfarger gjør en blassere og blekere.


Når det er sagt, tenker jeg på alt det en ser når en er på jobb. Kanskje det er derfor en blir litt mer kritisk overfor hva en selv har på seg og hva en gjør. 
Hva syns du om at menn sprader rundt i jeans så trang at en lurer på om det er malt på?
Er det ikke litt finere og mer mandig om jeansen sitter litt løst?
Det er vel kvinner som skal sprade rundt i strømpebukser?
Ikke bare det og jakke, heller. Når en kikker seg rundt, begynner en av og til å lure når en ser det en ser.
Er det lekkert når en godt voksen dame på 75-80 år har på seg trang jeans, t-shirt og kort skinnjakke? 
Eller er hullete jeans og pels pent?
Fancy hårfarge, det er IN nå!
 Ja, alle har det. Om de er 5 eller 100.
 Finns ingen mellomting!
 Hva skjer på frisørfronten? Samme sveis og fancy hårfarger på alle!
 Er det bare å kjøre på til alle og enhver om de kler det eller ikke?  
Hvor er ideene til å bruke hårfargene til å gjøre en hårfrisyre spennende?
 Er jo utrolig mye en kan gjøre med en god klipp og litt farge!

          Frisyretrend 2016 
         Bilderesultat for hårfrisyre
 Bilderesultat for hårfrisyre
(bildene er funnet på nett) 
Noen er kjempelekker med grått hår - andre kler den overhodet ikke.
Mange tar den fargen fordi det er en motefarge.
  Bilderesultat for hårfrisyre kort   

Blondt og rødt hår får først oppmerksomhet – men kortvarig. 
I neste øyeblikk ser man brunetten, og da dveler blikket lenger. Bare dette er god nok grunn til å presentere det brune håret på sitt mest skinnende.

 Bilderesultat for hårfrisyre  Bilderesultat for hårfrisyre  Bilderesultat for hårfrisyre

Stilige hårsveiser til gutter/menn. 
Fant mange flotte frisyrer på nett som jeg vil dele med dere.
Men når alle skal ha samme sveis, blir frisyren plutselig kjedelig.



2017
Plutselig har vi startet på enda et nytt år!
Tiden flyr! Ble ikke en hvit start på det nye året!


På vei hjem fra Årnes! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar